پرسپولیس در لیگ سوم:


اختصاصی دانستنیها و آمار فوتبال                               Exclusive navidamar
به علت اختصاصی بودن مطالب هر گونه برداشت مطالب این وبلاگ فقط با ذکر ماخذ مجاز است.

امسال پرسپولیس با کسب نتایج ضعیف و دور از انتظار ، رکوردهای 4 دهه افتخار باشگاه را به زیر سوال برد. پرسپولیس امسال:
- به بدترین مقام تاریخ باشگاه دست یافت و برای اولین بار پنجم شد.
- بیشترین شکست را در طول یک فصل در کارنامه خود ثبت کرد و برای اولین بار در طول یک فصل 7 بار مغلوب حریفان شد.
- پس از یک دهه آقای گل لیگ را در ترکیب خود دید. علی دایی با 15( و به روایتی 16) گل آقای گل لیگ شد.
- برای اولین بار در تاریخ دو باشگاه، مغلوب فولاد خوزستان شد.
- پس از یک دهه در مقابل سایپا شکست خورد و آن هم در حالی که سایپا به مسابقات پلی آف سقوط کرده بود!
و همه اینها در حالی است که پرسپولیس:
- با 8 قهرمانی و 7 نایب قهرمانی ، پر افتخار ترین تیم لیگ است.
- تنها تیمی است که در تمام 21 دوره لیگ حضور داشته است.
- تنها تیمی است که بدون شکست قهرمان لیگ(سال 52) شده است.
- دارای رکورد 14 پیروزی متوالی در لیگ (سال 77) است.
- دارای میانگین بیشترین گل زده، کمترین گل خورده، بیشترین پیروزی، کمترین شکست و بیشترین امتیاز در جدول 21 دوره لیگ است.
- اولین باشگاه ایرانی است که بازیکن خارجی به خدمت گرفت.(آلن ویتل)
- اولین باشگاه ایرانی است که اعلام حرفه ای بودن کرد و دارای اولین زمین اختصاصی در ایران بود.
- و مهم تر از همه: طبق اعلام رسمی AFC پرطرفدار ترین تیم قاره آسیاست.
و...

در این نوشته قصد داریم اطلاعاتی را در مورد بازیکنان این تیم در لیگ سوم بررسی کنیم:

هر پرسپولیسی چند دقیقه بازی کرده است؟

24 بازیکن در این فصل برای پرسپولیس به میدان رفتند که در این میان ساشا ایلیچ با 24 بازی بیشترین تداوم را در میدان در میان بازیکنان پرسپولیس داشته است.

ساشا ایلیچ:2160دقیقه
علی دایی :2033 دقیقه
افشین پیروانی: 1800 دقیقه
جواد کاظمیان:1669 دقیقه
حامد کاویانپور:1613 دقیقه
یحیی گل محمدی :1581 دقیقه
یونس باهنر: 1535 دقیقه    
سهراب انتظاری:  1495 دقیقه
کریم باقری: 1421 دقیقه
عارف محمدوند: 1361 دقیقه
عیسی ترائوره: 1144 دقیقه
مجتبی شیری: 1093 دقیقه
رضا جباری : 1066 دقیقه
مهرداد میناوند: 846 دقیقه
پژمان جمشیدی: 843 دقیقه
حسن خان محمدی: 792 دقیقه
علی سلمانی: 786 دقیقه
محمد برزگر: 705 دقیقه
علی رضا امامی فر: 673 دقیقه
حمید استیلی:  618 دقیقه
محمد محمدی: 180 دقیقه
ابراهیم اسدی: 117 دقیقه
امیر حسین اصلانیان: 109 دقیقه
مهرداد اولادی: 100 دقیقه


گلهای پرسپولیس را چه کسانی به ثمر رساندند؟

بازیکنان پرسپولیس 42 گل را وارد دروازه حریفان کردند که بدین ترتیب شمار گلهای زده خود را در لیگ حرفه ای به 108 و در تاریخ لیگ به 791 رساندند.
اما 40 گل پرسپولیس را این بازیکنان به ثمر رساندند:
علی دایی 15 گل: پگاه4، شموشک3، فجر2، سایپا2، برق2، فولاد، پاس
جواد کاظمیان 4 گل: پگاه2، فجر، استقلال اهواز
سهراب انتظاری 4 گل: برق2، سایپا، ذوب آهن
رضا جباری3 گل: ابومسلم، فجر، سپاهان
علی سلمانی 3 گل: پگاه، فجر، سپاهان
کریم باقری 3 گل: فجر، پیکان، سایپا
عیسی ترائوره 3 گل: سپاهان، استقلال، پاس
افشین پیروانی 2 گل: پگاه و سپاهان
کاویانپور 1 گل: استقلال
جمشیدی 1 گل: سپاهان
خان محمدی 1 گل : ذوب آهن

اما دو گل دیگر:
یکی را هادی شکوری مدافع پاس در دور برگشت درون دروازه خودی جای داد. اما در مورد گل دیگر که گل سوم پرسپولیس به پاس است اختلاف نظر وجود دارد. چرا که داور مسابقه علی خسروی آن گل را به نام علی دایی نوشت اما بعدا سازمان لیگ با بازبینی فیلم مسابقه گل را به نام هاشمی نسب، مدافع پاس تغییر داد.

اما 6 گل پرسپولیس از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید که 4 پنالتی را علی دایی در مقابل تیم های پگاه، پاس، برق و شموشک و دو پنالتی را کریم باقری برابر پیکان و سایپا تبدیل به گل کردند.
بیشترین پاس گل را در پرسپولیس علی دایی، جواد کاظمیان و محمد برزگر به هم تیمی های خود داده اند.

ژوکرهای پرسپولیس چه کسانی بودند؟

ژوکر اصطلاحا به گلزنی اطلاق می شود که گل خود را پس از ورود به زمین به عنوان بازیکن جانشین به ثمر برساند. ژوکر در واقع برگ برنده و نماینده سیاست و تدبیر سرمربی یک تیم است.
جواد کاظمیان در بازی مقابل پگاه گیلان در هفته اول لیگ پس از ورود به زمین با زدن دو گل نام خود را به عنوان ژوکر ثبت کرد. کریم باقری و علی سلمانی نیز به ترتیب در بازی مقابل فجر سپاسی و سپاهان هر کدام یک گل برای پرسپولیس به ثمر رساندند.

چه کسانی بیشتر از همه اخطار گرفتند؟

یحیی گل محمدی با دریافت 8 کارت زرد در این فصل بیشترین اخطار را در میان بازیکنان پرسپولیس به خود اختصاص داد. پس از وی مهرداد میناوند با 7 کارت زرد دو بار از حضور در بازی های پرسپولیس محروم شد.
به جز این دو که هر کدام دو بار سه اخطاره و محروم شدند، جباری، ایلیچ، کاویانپور، باقری و باهنر نیز یک بار با سه اخطاره شدن از حضور در 1 بازی پرسپولیس محروم شدند.
اما باهنر، محمدوند، جمشیدی، استیلی و دایی پنج بازیکنی هستند که در این فصل از داوران کارت قرمز گرفتند.

نظرات 5 + ارسال نظر
پویا چهارشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 12:41 ب.ظ http://www.pesareshikamo.blogsky.com

سلام
از مطالبت استفاده کردم
باحاله و خیلی قشنگ
حاضری تبادل لینک کنیم
تا بعد خدانگهدار

حاضرم........

مسعود چهارشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 02:02 ب.ظ http://puck.persianblog.com

از فوتبال بدم نمیاد ولی خیلی وقته هیچ تلویزیون نگاه نمی کنم... سلام رفیق. ممنون سر زده سر زدی! بازم میام پیشت. راستی تند تند آپ کردن یه خوبیهایی داره ها. البته نه واسه کهنه کارها. بازم بیا خوشحال میشم.

تو هم بیا

محمدرضا چهارشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 09:04 ب.ظ http://mosabeghelaliga.persianblog.com

نوید جون چرا تهمت میزنی؟! تو برو کامنتها را کامل ببین بعد حرف بزن! .. خیلی از حرفت ناراحت شدم و حسابی بهم برخورد! .. من و زمان همیشه نتایجمون را قبل از مهلت تو قسمت کامنتها می نویسیم و تا الان نشده که کسی از شرکت کنندگان تو کامنتها نتایجشو نفرستاده بشه و من دخالت بدم.
بخاطر آپدیت تند تند مسابقه (اون هم بخاطر اینکه من بلافاصله پس از مهلت نتایج را تو جدول می نویسم تا همه از نتایج همدیگر آگاه باشند) و بازهم بخاطر اینکه پرشین بلاگ نمیذاره پست های قبلیم بمونه (چون موقع آپدیت های زیاد پیغام میده تعداد یادداشتهای ماه زیاده و برای آپدیت باید کامنتهای قبلی رو پاک کنی) تو ممکنه کامنتها را کامل نبینی .. درضمن اینکه من جدول را دیر بزنم دلیل نمیشه که نتایج فرستاده نشده و من تازه دارم نتایج را وارد می کنم. برای اطلاع بگم که من همه نتایج بچه ها را قبل از پاک کردن پست یادداشت می کنم همراه با ساعت و تاریخ ارسال .. می دونی من برای اینکه آرشیو نظم خوبی داشته باشه در این مواقع که با پیغام پرشین بلاگ مواجه میشم پست مربوط به برنامه بازیها را حذف می کنم و پستهای نتایج هفته را حفظ می کنم. ولی من هیچ گاه نگذاشتم حق کسی خورده بشه .. مطمئنم که همه به این واقعیت گواهی می دهند. برای نمونه کسانی که نتایجشون را پس از مهلت و پس از بازیها بفرستند من قبول نمی کنم! و نتایج دیگرشون که هنوز بازی آغاز نشده محاسبه میشه.
یک نمونه برات مثال می زنم که می تونی بری از خودش بپرسی.m.17 عزیز این هفته نتیجه بازی منچستر و چلسی را در هنگام بازی (حدودا دقیقه۶۰ ـ مخصوصا دقیقه بازی را هم گفتم تا بدونی که من خودم رو این مساله چقدر حساسم!) اعلام کرده بود. درحالیکه درست گفته بود قبول نکردم تا حق کسی خورده نشه. چون بهرحال بازی شروع شده بود و پس از آغاز بازی نتیجه رو فرستاده بود ولی سایر نتایجش درنظر گرفته شد. خلاصه اینکه اصلا انتظار چنین حرفی را ازت نداشتم چون فکر می کنم نه تنها به من بلکه به کل شرکت کنندگان توهین کردی ...........

ساویولا پنج‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 10:19 ق.ظ http://barcelona.blogsky.com

ســــــــــــــــلام!
چطوری؟!
آماره جالبی بود!
بعد از اون امار که درباره کرویف داده بودی این دومین نوشته بود که کامل میخونم!!!!!!

خوبه خودت اعتراف میکنی!...

محمدرضا چهارشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 12:20 ب.ظ http://mosabeghelaliga.persianblog.com

سلام ... نوید جون چطوری؟ به هفته پایانی مسابقات رسیدیم. مهت ارسال نتایج هفته پایانی تا امشب ساعت ۲۲ دیر نکنی ... منتظرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد